BORA-hansgrohe heeft flink geïnvesteerd in de sprinttrein. Naast kopstuk Sam Bennett, trok de Duitse ploeg ook onder anderen Danny van Poppel, Shane Archbold en Ryan Mullen aan. Laatst genoemde heeft veel vertrouwen in zijn sprinter en zijn ploeg, zo geeft hij aan. 'In mijn ogen hebben wij de beste sprinttrein.'
Dit vertelt de Ier aan CyclingNews. Mullen, een sterke tijdrijder die ook in de voorjaarsklassiekers goed tot zijn recht komt, bespreekt hoe de samenwerking tot stand is gekomen. 'Sam (Bennett, red) benaderde mij zelf en gaf aan met mij te willen werken in het nieuwe jaar. Dat gevoel was gelijk wederzijds, in mijn ogen is hij de beste sprinter van het moment.' Zelf heeft Mullen jarenlang samengewerkt met Mads Pedersen bij Trek-Segafredo, de ploeg die hij na 2021 gedag zegt.
De hardrijder vertelt verder over de volgorde van de vernieuwde trein. 'We hebben het er nog niet over gehad, maar in mijn fantasie rijd ik op kop, met Shane (Archbold) in mijn wiel. Vervolgens neemt Danny (van Poppel) het over met nog ongeveer tweehonderd meter te rijden, om Sam (Bennett) perfect af te zetten. In mijn ogen hebben we de beste sprinttrein.'
Bennett zelf moet zich na een zwaar jaar bij Deceuninck-Quick-Step opnieuw bewijzen, zo ziet ook Mullen. 'Voor hem is het heel belangrijk dat hij doorgaat waar hij gebleven is. Daardoor is het voor ons ook belangrijk om de trein zo snel mogelijk op de rails te krijgen. Met de snelste sprinter ter wereld in je wiel wil je het niet verkloten. Bennett is gemotiveerd. Hij is een echte racer. Op ons teamkamp in oktober sneeuwde het, maar hij wilde toch fietsen. Wanneer hij weer begint met winnen, zal het niet snel stoppen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties