Controleer je e-mail om je account te verifiëren!
Inloggen
Omdat we gemigreerd zijn naar een ander CMS moet je je wachtwoord opnieuw instellen. Dit komt omdat wij je wachtwoord versleuteld hebben opgeslagen en wij deze dus niet meeverhuisd hebben naar ons nieuwe CMS. We sturen je nu direct een e-mail waarmee je wachtwoord opnieuw kan instellen. Daarna kun je meteen inloggen met je gebruikersnaam en je nieuwe wachtwoord.
Vanuit de start wordt er meteen omhoog gereden. Althans, niet heel erg, al is de eerste strook over asfalt wel iets hellend.Bovenaan wordt naar rechts gedraaid, het veld in.
Untitled
In het veld volgt een korte terugdraaiende bocht in een afdaling, waarna de eerste materiaalpost verschijnt. Daarna komt er meer modder op het parcours en rijden de renners in dalende lijn de eerste brug op. Voordat de lastige obstakels het de renners moeilijk gaan maken, krijgen de VIPS de renners dubbel te zien. De renners zelf kunnen zo mooi zien wat hun positie is tegenover de concurrenten.
Lastige zone breekt aan: lange trap en hellingen omhoog
Het eerste lastige obstakel op het parcours: eerst de dertien treden tellende trap, met veel ruimte tussen de treden, vervolgens een steile afdaling die gevolgd wordt door een steile klim die waarschijnlijk te voet afgewerkt moet worden.Een hellende strook volgt, waar tijdens de verkenningen meer en meer geulen in de modder ontstonden: een mooie plek om het verschil te kunnen maken. De lus eindigt met een smalle passage waarna een scherpe bocht naar links volgt. Meteen duiken de coureurs een steile modderige afdaling in.Vlak voor de blauwe brug is de modder het meest aanwezig. Na de brug volgt de tweede passage door de dubbele materiaalpost.
Dubbele hellende strook met uitloop in de modder
Er zal uit de materiaalpost vaart moeten worden gemaakt richting deze twee hellingen die elkaar opvolgen, zonder aflopend deel ertussenin. Een mooie plek voor een explosieve aanval. Bovenop volgt een uitloop met diepe moddersporen.Bovenop wordt een listige en steile afdaling met diepe sporen afgewerkt. Vooral de scherpe bocht naar links, is een gevaarlijk punt. Meteen volgen twee korte hellingen elkaar op. Ook hier modder, waar er bij de tweede helling weinig vaart gemaakt kan worden. Na een ommetje om de Belgische fanzone volgt het grootste gevaar van dit WK-parcours: de schuine kant. De schuine kant wordt afgesloten met een steile korte strook naar beneden, met enkele bochten onderaan. Meteen volgt de laatste trap van de het rondje. Na de afdaling volgt de laatste bocht, waarna het asfalt wordt opgedraaid richting de finish.
Vooral schuine kant aandachtspunt tijdens verkenning
De Belgische coureur Toon Aerts had de luxe om tijdens de mixed relay het parcours op volle snelheid te testen. Hij waarschuwde achteraf vooral voor de stenen, die hij misschien wel verwacht aankomend weekend: 'Er zijn echt diepe geulen aan het komen, waar stenen komen bloot te liggen.'
Veel renners verzamelden zich bovenaan de schuine om collega's te zien rijden en hun eigen ideale lijn te bepalen. Het ging een aantal keer mis op deze schuine kant. Visma | Lease a bika-ploegleider Jan Boven staat er bovenop. Zdeněk Štybar was ook van de partij! Hij verkende met enkele Tsjechische crossers het parcours. Na de korte steile afdaling na de schuine kant volgt een scherpe bocht naar links. Daarna draaien de renners weer naar rechts.
Plaats reactie
0 reacties
Laad meer reactiesJe bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties