SD Worx, de Nederlandse formatie die toch wel als allersterkste damesploeg omschreven mag worden, zal in 2024 verdergaan als SD Worx - Protime. Laatstgenoemde firma - marktleider op het gebied van tijdregistratie, personeelsplanning en toegangscontrole - is een dochterbedrijf van SD Worx. 'Als tweede titelsponsor kan de wielerploeg de komende jaren de financieel noodzakelijke stappen zetten om aan de top te blijven mee doen', zo wordt er gesteld in het persbericht.
De ploeg met onder anderen Demi Vollering en Lorena Wiebes in de gelederen werd in 2023 voor de achtste keer de best geklasseerde brigade op de UCI-ranking. En dat is niet zo gek, als je ziet dat ook vrouwen als Lotte Kopecky, Mischa Bredewold en Marlen Reusser de kleuren vertegenwoordigen. 'De sponsorovereenkomsten met SD Worx en Protime lopen tot en met 2026', klinkt het in het communiqué, waarin ook meerdere prominenten aan het woord komen. 'We zijn heel blij dat Protime in de ploeg is gestapt', aldus teammanager Erwin Janssen.
Protime droomt groot
'Het vrouwenwielrennen is de afgelopen jaren enorm in ontwikkeling en de verwachting is dat de sport de komende jaren verder blijft doorgroeien. Daardoor groeien de budgetten ook verder door. Met SD Worx en Protime, maar zeker ook Specialized, hebben we partners die de komende jaren mee willen groeien zodat we ons in de top van het vrouwenwielrennen kunnen handhaven', besluit Janssen. 'We zijn vorig jaar vlak voor de Tour de France Femmes reeds ingestapt als shirtsponsor en hebben daarvan de positieve impact gezien', vertelt Gille Sebrechts, CEO bij Protime, op zijn beurt. 'Die smaakte naar meer en daarom wilden we vol door gaan op het ingeslagen pad. Als Protime hebben we de ambitie om Europees leider te worden in onze nichemarkt.'
Ook de CEO van SD Worx, Kobe Verdonck, komt aan het woord. 'We starten in 2024 aan ons vijfde seizoen als sponsor van 's werelds beste vrouwenploeg in het wielrennen. In 2021 werden we de hoofdsponsor, wat natuurlijk een veel grotere impact heeft dan alleen je logo op de broek. Als naamsponsor krijgt je merk nadrukkelijke visibiliteit, overal waar onze ploeg aan de start staat. Het is fantastisch dat nu ook ons dochterbedrijf Protime instapt als naamsponsor. We kijken uit naar een succesvol seizoen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties