Er is een nieuwe wending in de mogelijke fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal-Quick Step. Volgens het betrouwbare Spaanse Marca hebben de renners te horen gekregen dat als ze willen op zoek mogen naar een nieuwe werkgever. Nieuws dat volgens GCN-journalist Daniel Benson dan weer wat voorbarig is.
Volgens bronnen van Marca kregen de renners van Soudal-Quick Step zondag van de raad van bestuur te horen dat ze mogen vertrekken als ze niet verder willen binnen de nieuw te vormen ploeg. Maandag of dinsdag zou een officiële aankondiging volgen. Benson vroeg het na bij de ploeg zelf en kreeg een ontkenning terug. 'De ploeg en drie zaakwaarnemers van renners binnen het team zeggen dat er geen communciatie is uitgegaan naar de selectie.'
De ploeg van Patrick Lefevere heeft voor 2023 23 renners onder contract. Met de renners van Jumbo-Visma zou dat op een totaal van vijftig coureurs uitkomen, wat binnen het maximum van dertig renners per WorldTour-ploeg natuurlijk niet mogelijk is. Eerder op de zondag meldde de Franse sportkrant L'Equipe dat bij een fusie Remco Evenepoel zal vertrekken. Zo zou INEOS-Grenadiers een contract voor de Belg hebben klaarliggen.
Het Belgische Le Soir schrijft overigens dat de ontslagbrieven voor de renners maandag alsnog komen.
Soudal wil naamsponsor blijven
De ontwikkelingen volgen elkaar de laatste dagen in rap tempo op. Naast de fusie zou immers ook Amazon instappen als sponsor bij Jumbo-Visma. Patrick Lefevere bevestigde zaterdag in zijn wekelijkse column dat er inderdaad gesprekken gaande zijn om beide ploegen te fuseren.
Daar kwam maandagochtend de input van Soudal bij, belangrijke speler in het hele verhaal. De hoofdsponsor van Soudal-Quick Step geeft in gesprek met HLN aan dat het ook in 2024 op het shirt wil blijven staan. 'Naamsponsoring is onze kracht, dat zorgt voor return on investment. Onze marketingstrategie is daarop gericht en tot nader order is er geen enkele reden om van die strategie af te wijken. Wij hebben ons destijds contractueel verbonden als enthousiaste naamsponsor en het is onze ambitie om dat ook te blijven', aldus Sponsorship en Corporate Communications Manager Marko Heijl van Soudal.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties