Lidl wordt de nieuwe hoofdsponsor van Trek-Segafredo. Dat meldt HLN. De Amerikaanse formatie heeft tot eind dit jaar een contract met koffiemerk Segafredo, maar zou al vanaf de Tour de France als Lidl-Trek door het leven gaan.
Teammanager Luca Guercilena was in eerste instantie op zoek naar een co-sponsor. De Italiaan vond in de Duitse supermarktketen echter gelijk een nieuwe hoofdsponsor, waardoor de ploeg ook een andere naam krijgt. Vanaf 1 juli, op het moment dat de Tour de France start, gaat de deal in.
Lidl wil investeren in het rondewerk
Lidl is geen onbekende factor in de wielerwereld. Het Duitse bedrijf is al jaren partner van organisator Flanders Classics en was van 2016 tot en met 2021 co-sponsor bij Deceuninck-Quick Step. Nu keert Lidl dus terug in een andere hoedanigheid, namelijk als hoofdsponsor van een wielerformatie.
De supermarkt zou een forse budgetverhoging willen doorvoeren en de focus willen verleggen naar het rondewerk. Tot nu toe focuste Trek-Segafredo, waar onder andere de Nederlanders Bauke Mollema en Daan Hoole de Giro d'Italia voor zullen rijden, zich vooral op de klassiekers. Lidl gaat meteen de transfermarkt op, al heeft de ploeg goede ronderenners in huis met Giulio Ciccone en Mattias Skjelmose.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties