Het shampoo-bedrijf Alpecin, hoofdsponsor van wielerteam Alpecin-Fenix waarvoor Mathieu van der Poel rijdt, doet alles nét even anders. CEO Eduard Dörrenberg stapte in de videoserie Werkverkeer van De Ondernemer in de auto van presentator Roland Tameling.
Dörrenberg vertelt over de do's en dont's van sponsoring en de recente keuze voor de wielerploeg van Van der Poel. Alpecin ziet zichzelf als de Asterix onder de merken, omringd door de Unilevers en L'Oréals. Het bedrijf moet dus creatief zijn om op te vallen in de markt. Zonder schroom wordt cafeïne in hun shampoo eruit gelicht en het woordje ‘doping’ gebruikt in campagnes.
Het Duitse Alpecin sponsort de wielerploeg van Van der Poel omdat het wil groeien in West-Europa, in landen als Nederland, België, Frankrijk, Spanje. ‘Voor ons is de wielersport daar het uitgelezen marketinginstrument voor. Daar bereiken we én de juiste doelgroep mee én in grote getale.’ Eerder stond Alpecin al op de tricots van de voormalige formatie Giant-Alpecin (nu Sunweb) waar toen onder andere de Duitse Marcel Kittel en Tom Dumoulin reden.
Mathieu van der Poel als Asterix tegen de reuzen
Dörrenberg was vooral blij met Kittel, maar bij het team Katusha Alpecin strandde dat avontuur. In Van der Poel denkt de CEO een nieuwe posterboy gevonden te hebben. ‘We zien ons te midden van de grote internationale spelers graag als de Asterix van onze branche. Vechten tegen de reuzen is ons ding.’ (foto: Alpecin-Fenix)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties