In de finale van de openingsrit van de Tour of the Alps was weer genoeg aan te merken op de veiligheid van de renners. Zowel in de aanloop naar als in de finale zelf hadden onder meer Dan Martin en Bobbie Traksel klachten over de race-omstandigheden.
In de Tour of the Alps moesten de renners in de laatste kilometers over een heuveltje in de straten van Innsbruck waar de renners met meerdere obstakels te maken kregen. Aan beide kanten van een al niet brede weg stonden geparkeerde auto's. Dan Martin denkt er het zijne van. 'Al die nieuwe regels die de UCI maakt met het excuus de koers veiliger te maken, en dan vergeten ze de basis', foetert hij. 'De UCI claimt geen verantwoordelijkheid te hebben. Dit was een van de engste finales die ik in tijden heb gereden.'
Traksel: 'Wat was de regels over dranghekken in de laatste 300 meter?'
De geparkeerde auto's langs de smalle wegen waren niet de enige onveilige obstakels in de Tour of the Alps. In de laatste honderden meters stonden dranghekken zoals die er waren bij de val van Fabio Jakobsen in de Ronde van Polen in 2020. Bobbie Traksel, commentator bij Eurosport en voorzitter van de Nederlandse wielrennersvakbond VVBW, merkt de onveiligheid op. 'Wat was ook alweer de regel voor dranghekken in de laatste driehonderd meter?'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties