Zoek komend seizoen in het peloton niet meer naar dsm-firmenich. Het Nederlands-Zwitserse bedrijf heeft afstand gedaan van de status van eerste titelsponsor bij de ploeg van Iwan Spekenbrink en wordt opgevolgd door de online supermarkt Picnic. 'Met Picnic aan onze zijde zullen we de prestaties van het team verder versterken en bijdragen aan een toekomst waarin we blijven innoveren en het beste uit onszelf en elkaar halen om als team steeds verder te groeien.'
Picnic stapt na het succesvolle seizoen van de ploeg tot minimaal 2028 aan boord, zo laat de formatie weten in een persbericht. 'Vanaf komend seizoen zijn we vier jaar lang trotse partner van Team Picnic PostNL. Wielrennen bevordert gezondheid en verbinding, net zoals wij dat doen door dagelijks verse, gezonde producten te leveren. Net als professionele wielrenners trotseren onze runners alle weersomstandigheden en streven ze altijd naar het beste resultaat. Samen streven we elke dag naar de beste resultaten en kijken we uit naar de momenten die we samen gaan beleven', aldus mede-oprichter Michiel Muller van het bedrijf.
Spekenbrink blijft uiteraard de CEO van de ploeg en ook hij is meer dan content. 'De komst van Picnic is om meerdere redenen zeer heugelijk. De kernwaarden van Picnic – innovatie, kwaliteit en het bevorderen van een gezonde levensstijl – liggen heel dicht bij de onze. Zowel Picnic als het team zijn organisaties die bruisen van energie, ambitie en de drive om vooruitgang te boeken en dingen voor elkaar te krijgen; we beschouwen een uitdaging vooral als een kans in plaats van een beperking.'
Lees verder onder de foto!
Picnic wil uitbreiden in Europa en ziet wielerploeg als goede activator daarin
'Met Picnic aan onze zijde zullen we de prestaties van het team verder versterken en bijdragen aan een toekomst waarin we blijven innoveren en het beste uit onszelf en elkaar halen om als team steeds verder te groeien', vervolgt Spekenbrink. 'Tegelijkertijd zijn we gemotiveerd om samen met Picnic mee te groeien en uit te breiden in Europa, met hun huidige focus op Frankrijk, Duitsland en Nederland. We willen van deze gelegenheid gebruikmaken om dsm-firmenich te bedanken voor de vele jaren van waardevolle samenwerking en kijken ernaar uit om ook met hen nauw samen te blijven werken, met name vanwege hun geweldige mentaliteit als gedreven, toonaangevende innovators. Met Picnic en onze andere prestigieuze partners aan onze zijde zullen we blijven bouwen aan een duurzaam en succesvol team.'
Waar een deur opent, sluit vaak een ander. Zo neemt de ploeg na enkele jaren afscheid van dsm-firmenich, al blijft dat bedrijf wel aan boord als innovatiepartner. 'De toetreding van Picnic als nieuwe titelpartner markeert vandaag een grote mijlpaal voor het team. Als langdurige partner, sinds 2015, hebben we ons gericht op versnellen van innovaties op het gebied van voeding en gezondheid om de prestaties van de renners te optimaliseren. Samen hebben we een uitstekende en veelbelovende basis gelegd voor de komende jaren voor alle renners. De komst van twee nieuwe titelpartners naar de ploeg in de afgelopen twee jaar is een bewijs van die sterke basis. We blijven het team ondersteunen en zullen dé innovatiepartner blijven op het gebied van voeding en gezondheid', aldus CEO Dimitri de Vreeze van dat bedrijf.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties