'Ook Jumbo-Visma en Alpecin-Fenix present in Netflix-serie over Tour de France' Wielrennen
Wielrennen

'Ook Jumbo-Visma en Alpecin-Fenix present in Netflix-serie over Tour de France'

'Ook Jumbo-Visma en Alpecin-Fenix present in Netflix-serie over Tour de France'

Als we de doorgaans goed ingevoerde wielerjournalist Daniel Benson van VeloNews mogen geloven, zijn dit de acht ploegen die medewerking verlenen aan de Netflix-serie over de Tour de France: Jumbo-Visma, EF Education-EasyPost, Quick-Step Alpha Vinyl, Groupama-FDJ, Ineos Grenadiers, AG2R Citroën, Alpecin-Fenix, en Movistar.

Dat zou betekenen dat ook renners als Mathieu van der Poel, Wout van Aert en Primoz Roglic een glansrol kunnen vertolken in de serie. Jumbo-Visma maakt overigens al enkele jaren een documentaire over de Tour de France van de ploeg, die steevast mooie beelden oplevert. Volgens VeloNews zou de documentaireserie van acht afleveringen van 35 minuten in mei 2023 online moeten komen.

Netflix zou de 8 miljoen euro kosten voor zijn rekening nemen en vergelijkt de propositie met die van Formule 1's Drive to Survive. 'Nieuwe doelgroepen aanboren die niet geheel familiair zijn met wielrennen en sport op een andere manier consumeren', klinkt het.

Toegang tot bussen, hotels en ploegleidersauto's

Dit wil Netflix doen door 'additionele content te bieden om fans aan te trekken en de beste renners te presenteren als superrenners'. Bij Drive to Survive leverde dit 73 miljoen nieuwe F1-fans op, waarvan 73 procent tussen de 16 en 35 jaar oud was. Precies de doelgroep die de wielersport momenteel moeilijk weet te bereiken.

Per team zijn er volgens VeloNews twee man vanuit Netflix permanent 'achter de coulissen'. Het gehele project kost twaalf weken filmen en moet de kijker onder meer toegang geven tot de teambussen, hotels, ploegleidersauto's en de communicatie tussen renners en overige teamstaf.

Patrick Lefevere (Quick Step-Alpha Vinyl) en Jonathan Vaughters (EF Education-EasyPost) hebben inmiddels bevestigd dat zij onderdeel zijn van de documentaire en ook het belang voor de sport van deze content benadrukt.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws