Lidl-Trek heeft nu al een paar maanden supermarktketen Lidl als officiële nieuwe hoofdsponsor. Het Duits-Amerikaanse team is door deze nieuwe sponsor ambitieus en kijkt naar de top. Lidl heeft het team gevraagd om de nummer één op de UCI-ranking te worden en ook grote rondes te winnen. En daar passen grote aankopen bij...
Luca Guercilena, de manager van Lidl-Trek, geeft via de Spaanse sportkrant Marca aan dat het team nu één van de grote teams is en meer geld te besteden heeft. 'Tien jaar geleden was het alleen Sky met een zeer hoog budget, nu zijn er vier of vijf teams.' De Italiaan geeft aan dat de onderhandelingen met de supermarktketen vrij soepel verliepen. 'Binnen zes maanden was alles geregeld, wat vrij snel is voor dit soort operaties. Ze wilden voor de Tour binnenkomen, omdat het belangrijk was voor de zichtbaarheid. Dankzij goede relaties konden we alles versnellen.'
Lidl is ambitieus en heeft het team gevraagd de volgende stap te zetten om de doelen te behalen. 'Lidl vraagt ons om de nummer één te worden in de UCI-ranking en om de grote rondes te winnen. Het zal niet gemakkelijk worden, maar dat zijn onze nieuwe uitdagingen.' Om deze volgende stap te zetten heeft de ploeg al verschillende renners aangetrokken voor het komende seizoen, waaronder Sam Oomen en Tao Geoghegan Hart.
Lidl-Trek hoopt nog op buitenkansjes
Guercilena geeft aan dat de ploeg voor volgend seizoen bijna helemaal rond is. 'We hebben nog twee plekken open, dus we zullen zien welke kansen zich voordoen, maar over het algemeen zijn we tevreden met de transfers die we hebben gedaan.' Onder andere Primoz Roglic wordt de laatste tijd in verband gebracht met de Amerikaanse ploeg. 'We zijn geïnteresseerd. Grote renners zijn altijd interessant. Als hij op de markt komt, want nu heeft hij een contract, zullen we zien wat we kunnen doen.'
Ook de professionaliteit bij Lidl-Trek zal verbeterd moeten worden. In totaal werken er nu 160 mensen inclusief renners en stafleden bij het team. 'Wat vooral zal toenemen in de staf, is de specialisatie van het werk. We voegen verschillende profielen toe, zoals prestatie-experts, voedingsdeskundigen, koks, psychologen en data-analisten. De rol van ons personeel is enorm veranderd. Vroeger deden we bijna alles met de renners, masseurs, monteurs en teamdirecteuren. Nu niet meer. We hebben veel meer mensen nodig, en we houden ook meer trainingskampen', benadrukt Guercilena.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties