Red Bull werd bij BORA-hansgrohe vlak voor de Tour de France in 2024 groots aangekondigd als nieuwe sponsor. Groot budget, grote plannen en dus grote verwachtingen... In gesprek met Velo benadrukt dat performance manager Dan Lorang dat de eerste zes maanden met Red Bull nog weinig voorstelden. In 2025 moet het gebeuren, klinkt het ambitieus.
'Dit jaar was Red Bull alleen op het shirt aanwezig, niet veel meer', zegt Lorang veelzeggend. 'In de winter gaan we echt mee in de structuur van Red Bull en hun resources. Volgend jaar wordt het een echte start voor ons, er gaat heel veel veranderen. Meer mensen die bij ons komen werken, nieuwe kansen op het gebied van performance en betere faciliteiten. Dat kan een gamechanger zijn voor ons. Na de winter zullen we beter voorbereid zijn, dan hebben we de basis om voor het Tourpodium te vechten. We willen klaar zijn om de grootste wedstrijden te winnen.'
Het moge duidelijk zijn: Red Bull heeft z'n volledige potentieel nog lang niet bereikt in de wielerwereld. Er zit nog heel veel groeimarge. 'We zijn het jaar geëindigd met een grote ronde-zege en een vijfde plek op de UCI-ranking, dat is een sterke start', claimt Lorang. Met een budget van rond de 45 miljoen per jaar kunnen Visma | Lease a Bike en INEOS Grenadiers worden aangevallen. Alleen UAE Team Emirates staat er nog wat boven. 'Daarmee kunnen we de beste mensen uit het veld halen en drie mensen doe nu het werk dat ik normaliter alleen zou doen. Iedereen kan focussen op een primaire taak, wat het effectiever maakt.'
Lees verder onder de foto
Red Bull-BORA-hansgrohe wil het gat dichten
Nieuwe toppers op de loonlijst, een verse ontwikkelingsploeg erbij en ook op het gebied van materiaal werd met INEOS-man Dan Bigham een belangrijke naam gehaald. 'Het materiaal wordt steeds belangrijker, al blijft training de basis voor alles. Daar zit echter een limiet aan, in het materiaal zit meer groeimarge. We krijgen toegang tot het Red Bull performance center. Visma | Lease a Bike en UAE Team Emirates leiden op dit moment op het gebied van performance, maar dat gat zijn we aan het dichten.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties