Raymond Kerckhoffs en Renaat Schotte snappen niet zo goed waarom de Giro-organisatie in 2020 kiest voor een enorme transfer tussen etappe drie en vier. Het peloton trekt dan van Hongarije naar Sicilië, in het zuiden van Italië.
Kerckhoffs valt niet per se over de start in Hongarije en de transfer an sich. Volgens hem is het vooral raar dat de Giro-organisatie helemaal naar het zuiden wil voor de vierde etappe. 'De transfer van Hongarije naar Sicilië slaat nergens op. Het is een logistiek drama voor de ploegen en renners, terwijl je dit heel simpel had kunnen oplossen via Llubljana en Udine', zo stelt hij via Twitter.
In gesprek met Sporza is ook Schotte niet heel blij met de keuze. 'Ze vliegen 's avonds nog naar Sicilië, dat wordt ook een logistiek moeilijke opdracht voor de teams. Die moeten eigenlijk een dubbele bezetting organiseren. Je moet een team, een bus, materiaal en fietsen naar Hongarije sturen, maar dat ook klaar hebben staan in Sicilië. Voor de ploegen is de start in Hongarije allesbehalve een cadeau. Maar we weten wat daar de redenering achter is: om de twee jaar wil de Giro buiten Italië met de "Grande Partenza" uitpakken. Dat is ondertussen vaste prik geworden. Ik denk dat ze het ooit nog tot in Japan zullen schoppen.' (foto: Sirotti)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties