Verschillende wielerjournalisten hebben donderdag boos en verontwaardigd gereageerd op het nieuws dat Tom Dumoulin twintig seconden tijdstraf heeft gekregen voor stayeren. De media-mensen wijzen naar andere gevallen en vinden daarnaast dat de jury een wedstrijd moet aanvoelen.
Renaat Schotte van Sporza en Raymond Kerckhoffs van De Telegraaf vinden dat Dumoulin te zwaar gestraft wordt, aangezien hij al 53 seconden verloor door een gebroken spaak in de finale. 'Als je gelost bent oké. Als je pech hebt, mag je toch coulant zijn', vindt Kerckhoffs.
Ook nog een tijdstraf van 20 seconden voor Dumoulin voor het stayeren achter een auto. Tja... Als je gelost bent ok. Als je pech hebt, mag je toch coulant zijn
— Raymond Kerckhoffs (@raykerckhoffs) 12 juli 2018
Double bad luck for @tom_dumoulin first a flat then @UCI_cycling again applying the rulebook inconsistently @letour In the spirit of cycling he does not deserve that extra 20” penalty #Sporza https://t.co/LoUIG2PdrC
— Renaat Schotte (@wielerman) 12 juli 2018
Andere journalisten wijzen naar andere gevallen in de koers, waar geen tijdstraf voor werd gegeven. Zo zou Jakob Fuglsang met zijn ploeg achter een auto hebben gereden om zo sneller terug te keren na een val. Ook Chris Froome wordt op Twitter aangehaald. De Brit reed woensdag én donderdag meerdere keren achter een auto terug naar voren. 'Willekeur', noemt Thomas Sijtsma van het Algemeen Dagblad het. (foto: Cor Vos/Team Sunweb)
Dumoulin 20 sec tijdstraf. Fuglsang krijgt geen tijdstraf terwijl hij minstens net zo lang achter de auto's hangt. Willekeur. #tdf2018
— Thomas Sijtsma (@ThomasSijtsma) 12 juli 2018
1. Stayeren mag niet.
— Thijs Zonneveld (@thijszonneveld) 12 juli 2018
2. Het wordt vaak gedoogd bij pechgevallen (zie Fuglsang).
3. Maar soms toch niet (zie Dumoulin). https://t.co/BxstX0ZsrM
No penalty for drafting for @jakob_fuglsang and @AstanaTeam. @tom_dumoulin got 20 sec.
— Michael Rasmussen (@MRasmussen1974) 12 juli 2018
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties