Deceuninck-Quick-Step schreef afgelopen weekend alweer zege nummer vijf en zes van dit seizoen bij op de zegeteller. Daarmee zet de ploeg de winning mood van de afgelopen seizoenen ook in 2021 ogenschijnlijk moeiteloos door. Toch bestaat er een kans dat Patrick Lefevere aan de bak moet voor het vinden van een nieuwe sponsor.
Davide Ballerini en Andrea Bagioli hadden de eer om dit weekend respectievelijk de Omloop Het Nieuwsblad en de Royal Barnard Drome Classic te winnen, waardoor hun ploeg alweer bovenaan staat als het gaat om het aantal zeges dit seizoen. Het hoge niveau van de ploeg is volgens renner Tim Declercq een gevolg van de visie van de ploeg. Tijdens trainingskampen stuwen de coureurs elkaar omhoog, zo stelt hij: 'Iedereen presteert op een enorm hoog niveau, dus je moet altijd klaar zijn. Anders zal je op de training belachelijk gemaakt worden', grapt hij.
De teamspirit zit er bij The Wolfpack, zoals de ploeg zich graag profileert, ook alweer goed in. Logisch, zo vindt Declercq bij Sporza, want daar selecteert de ploeg ook op. Niet alleen bij de renners, maar ook bij het personeel: 'Iedereen moet in het geheel passen. Renners die wel heel goed zijn, maar niet in dat plaatje passen, kan Patrick Lefevere wel laten gaan.'
Lees verder onder de video.
Veel blijer dan Ballerini hebben wielervolgers een coureur niet vaak gezien. Ook Bagioli vertelde na afloop van zijn zege enorm veel zin te hebben in de rest van het seizoen. Declercq weet dat ook de teruggekeerde Mark Cavendish ontzettend blij is met zijn verblijf bij de ploeg. Allemaal rozengeur en maneschijn, zou je zeggen. Toch is de toekomst van de ploeg nog niet verzekerd, daar het contract van hoofdsponsor Deceuninck na 2021 ten einde loopt.
Deceuninck-CEO zwijgt nog in de media
In gesprek met De Tijd laat CEO Francis Van Eeckhout nog niet te veel los over een mogelijke verlenging. Hij houdt de kaarten stevig tegen de borst als het gaat om de optie het contract met twee jaar te verlengen. Het enige dat hij wil vertellen is dat wielrennen goed bij het imago van het bedrijf past: 'Wielrennen liegt niet. En het is fijn dat de naam van de ploeg tevens de naam van de sponsor is.'
Van Eeckhout: 'Wij zien niet of Alaphilippe ons veel oplevert. Misschien meten we dat verkeerd, of is het nog veel te vroeg. Een vloer (refererend naar co-sponsor Quick-Step, red.) leg je om de zeven jaar, maar onze ramen plaats je om de 25 à 35 jaar...'
Een mogelijke verlenging van het contract zou mogelijk al snel kunnen komen, als we wielerjournalist Marc Ghyselinck van Het Laatste Nieuws mogen geloven. Hij vertelt in zijn analyse er niet zeker van te zijn of Lefevere op zoek moet naar een nieuwe sponsor of dat verlengen een formaliteit is: 'Nog één maand. Zoveel tijd heeft Lefevere nog om zijn huidige sponsors over de streep te trekken. Een overwinning meer of minder, die zal alvast het verschil niet meer maken.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties