Jumbo-Visma is niet de enige sportgerelateerde partij die op zoek moet naar nieuwe sponsoring. Het Algemeen Dagblad schrijft vrijdagochtend dat de supermarktketen volledig uit de sport wil stappen, met daarmee ook een einde aan de sponsoring met Max Verstappen en de Formule 1-race in Zandvoort.
Eind maart werd al bekend dat Jumbo z'n actieve jaren in de sportsponsoring heroverwoog. Bij Jumbo-Visma wordt om die reden al voorgesorteerd op een andere toekomst. 'Het is niet aannemelijk dat we op dezelfde voet verder gaan. We zijn nu samen met Jumbo aan het kijken of we vanaf 2025 een nieuwe dimensie kunnen geven aan de samenwerking', vertelde ploegdirecteur Richard Plugge destijds, doelend op het sponsorcontract, dat nog tot het einde van 2024 doorloopt.
Jumbo-Visma mogelijk na 2023 al met nieuwe sponsor
Dat Jumbo daadwerkelijk op een andere manier verbonden blijft aan het wielerteam lijkt uitgesloten. Helemaal nu duidelijk is dat de supermarktketen eind dit jaar al uit de Formule 1 stapt. 'Mogelijk krijgt ook wieler- en schaatsploeg Jumbo-Visma al na dit seizoen een andere hoofdsponsor. Het contract loopt tot eind volgend jaar, en zal gerespecteerd worden. Maar als een andere grote sponsor al na dit seizoen wil instappen, staat Jumbo open voor een eerder afscheid als hoofdsponsor. De supermarkt wil volledig stoppen met het sponsoren van topsport', zo valt te lezen.
Nieuwe Jumbo-topman Ton van Veen legt uit dat het niet langer te verantwoorden is om miljoenen te steken in internationale topsport. 'Wij zijn een hele goede food retailer, maar alleen in Nederland en een beetje in België. We steken jaarlijks meer dan twintig miljoen euro in sportsponsoring, maar ik kan iedere euro maar één keer uitgeven. Het geld dat naar Max gaat, kunnen we niet teruggeven aan de klant, of in duurzaamheid of gezondheid steken.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties