Fenix-Deceuninck ziet talentenpool opdrogen en neemt actie: 'We willen jonge vrouwen inspireren' Wielrennen
Wielrennen

Fenix-Deceuninck ziet talentenpool opdrogen en neemt actie: 'We willen jonge vrouwen inspireren'

Fenix-Deceuninck ziet talentenpool opdrogen en neemt actie: 'We willen jonge vrouwen inspireren'

Fenix-Deceuninck heeft laten weten dat Annemiek van Vleuten de ploeg komt versterken als 'performance mentor'. Een geweldige aanwinst voor de Belgische ploeg, die erin slaagt een van de meest ervaren en gewilde Nederlandse wielrensters aan zich te binden. Maar dat is niet het enige positieve nieuws.

Fenix zal namelijk ook twee jaar langer als naamsponsor aan de ploeg verbonden blijven. 'Deze langetermijnverbintenis biedt een sterke basis voor blijvende investeringen in de groei van het team en de organisatorische ontwikkeling. Het team blijft zich inzetten voor procesverbetering en het creëren van een omgeving die constante topprestaties mogelijk maakt. Deze visie sluit naadloos aan bij de filosofie van Fenix, een merk dat wereldwijd bekend staat om zijn focus op innovatie, technologie en uitmuntendheid', zegt de ploeg in het persbericht

Tekst gaat door onder de foto

yara kastelijn
Yara Kastelijn

Fenix-Deceunick merkt stagnatie en daar gaan ze wat aan doen

Daarnaast gaat de ploeg meer investeren in talentontwikkeling en de talentenpool, iets wat de afgelopen jaren en beetje is opgedroogd. 'Om dit aan te pakken en de basis van het vrouwenwielrennen te versterken, gaat Fenix-Deceuninck een samenwerking aan met NXTG Racing. Deze samenwerking heeft als doel om meer jonge vrouwen te inspireren om te gaan fietsen en de drempels voor deelname te verlagen. Door deze investering bevestigt het team haar commitment om de volgende generatie talenten te koesteren en het bereik van de sport uit te breiden.'

NXTG Racing is een, naar eigen zeggen, baanbrekend team gericht op de ontwikkeling van de volgende generatie talenten in het vrouwenwielrennen. De missie van het team is om de sport van onderaf te laten groeien door jonge talenten te koesteren en een duurzame weg voor atleten te creëren. Met een focus op de U17- en U19-categorieën ontwikkelt het team atleten via een gestructureerde en holistische aanpak, waarbij niet alleen de sportieve prestaties centraal staan, maar ook aandacht wordt besteed aan mentale gezondheid, persoonlijke ontwikkeling en onderwijs. En dat alles onder het mom van: 'Je bouwt geen huis door te beginnen met het dak, je begint met de fundering.'

NXTG-oprichter Natascha Knaven-den Ouden reageert op de samenwerking. 'We zijn blij dat Fenix-Deceuninck ons ondersteunt in deze vernieuwde start. Ons project is volledig gericht op de basis: het bieden van kansen voor jonge talenten, ze begeleiden en voorbereiden op het elitecircuit. In onze gesprekken werd al snel duidelijk dat we dezelfde visie delen. Als je vrouwenwielrennen echt wilt laten groeien, moet je investeren in de basis. We kunnen niet wachten om samen de volgende generatie te inspireren en te helpen ontwikkelen.'

tekst gaat door onder het X-bericht

Alé nieuwe kledingpartner Fenix-Deceunick 

Fenix is 'een kleur van merken, di een breed spectrum van creativiteit en identiteit vertegenwoordigd', staat in het persbericht. Hoe dan ook, het is in ieder geval de reden om een nieuwe trui te introduceren. Er is namelijk ook een nieuwe kledingpartner in town. 'Samen met de nieuwe kledingpartner Alé zal het team dit concept tot leven brengen met opvallende ontwerpen. Naast de iconische 'verde commodoro' en het gevestigde teamblauw, wordt in het seizoen 2025 een nieuwe kleur geïntroduceerd: 'rosso namib'. Dankzij de goedkeuring van de UCI om tot drie keer per jaar van outfit te wisselen, zullen alle drie de kleuren op verschillende momenten gedurende het seizoen in en rondom het peloton te zien zijn.

Vanaf 2025 wordt Alé de officiële kledingleverancier voor Fenix-Deceuninck. 'Vrouwenwielrennen is altijd een topprioriteit geweest voor Alé', zegt Alessia Piccolo, CEO van APG, het bedrijf achter Alé. 'We zijn trots om samen te werken met een team van wereldklasse en kijken ernaar uit om hen te ondersteunen met hoogwaardige producten.'

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws