Jumbo-Visma en de Efteling presenteren Tour de France-tricot 'The Vélodrome': 'Durven dromen om deze na te jagen' Wielrennen
Wielrennen

Jumbo-Visma en de Efteling presenteren Tour de France-tricot 'The Vélodrome': 'Durven dromen om deze na te jagen'

Jumbo-Visma en de Efteling presenteren Tour de France-tricot 'The Vélodrome': 'Durven dromen om deze na te jagen'

Jumbo-Visma heeft maandag, in samenwerking met AGU en de Efteling, het shirt voor de komende Tour de France gepresenteerd. Net als ieder jaar moest de Nederlandse ploeg op zoek naar een alternatief voor het te gele tricot. Er kwam een sprookjesachtige creatie uit de bus rollen.

'Het speciale ontwerp is gebaseerd op de kracht van dromen', zo valt er te lezen in een persbericht. Het shirt heet 'The Vélodrome', een directe verwijzing naar de sterrenhemel op het shirt. 'Als geen ander weet Team Jumbo-Visma hoe een stevig geloof in een droom tot grootse prestaties kan leiden. Na het winnen van de Tour de France in 2022 hoopt het team dit jaar nieuwe generaties te inspireren hun eigen dromen na te jagen.'

Het verhaal achter het shirt komt vanuit de Efteling, ingegeven door ontwerper Sander de Bruijn. Hij schreef een sprookje over geloof, dromen en doorzettingsvermogen. Het gaat over een klein fietsertje die onder een fonkelende sterrenhemel losraakt uit de draaimolen genaamd The Vélodrome en als in een droom uiteindelijk finisht op de Champs-Élysées. De sterrenhemel op het shirt weerspiegelt de krachtige dromen, geflankeerd door prachtige gouden details', zo luidt de uitleg.

Video Jumbo-Visma: 'The Vélodrome. Ride your dreams'

Bezoekers van de Efteling kunnen deze maanden hun hart ophalen bij de attractie The Vélodrome, een fietsmolen waar je in kan fietsen. Op het Anton Pieck Plein is de attractie in ere hersteld. 'Het door AGU geproduceerde wielershirt zal deze zomer wekenlang schitteren onder de Franse zon en moet iedereen inspireren te durven dromen en deze na te jagen', wordt nog eens herhaald. De renners van Jumbo-Visma zullen tijdens de Tour de France hun persoonlijke sterrenstand op het shirt dragen, waardoor alle acht renners een uniek eigen tricot dragen.

Bij AGU spreekt Björn Jeurissen van 'een betoverend shirt' en 'een nieuw hoogtepunt'. Daar sluit Richard Plugge, algemeen directeur bij Jumbo-Visma, zich bij aan. 'We zijn bij de Efteling uitgekomen omdat zij bij uitstek degene zijn die inspirerende dromen en verhalen kunnen omtoveren in pakkende en levende ontwerpen. We zijn erg trots dat we samen met onze kledingpartner AGU en de Efteling tot een prachtig verhaal en ontwerp zijn gekomen. We gaan dit shirt met veel trots dragen in de komende Tour de France en uiteraard ons uiterste best doen om onze dromen weer waar te maken.'

Foto's Tour de France-shirt Jumbo-Visma

Jumbo-Visma en de Efteling presenteren Tour de France-tricot 'The Vélodrome': 'Durven dromen om deze na te jagen'
Jumbo-Visma en de Efteling presenteren Tour de France-tricot 'The Vélodrome': 'Durven dromen om deze na te jagen'
Jumbo-Visma en de Efteling presenteren Tour de France-tricot 'The Vélodrome': 'Durven dromen om deze na te jagen'
Jumbo-Visma en de Efteling presenteren Tour de France-tricot 'The Vélodrome': 'Durven dromen om deze na te jagen'
1 claps
1 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws