Update | Lotto vindt in Destiny opvolger van Soudal: 'Dit voelde meteen als een goede match' Wielrennen
Wielrennen

Update | Lotto vindt in Destiny opvolger van Soudal: 'Dit voelde meteen als een goede match'

Update | Lotto vindt in Destiny opvolger van Soudal: 'Dit voelde meteen als een goede match'

(24 februari 2022) Lotto Soudal wordt vanaf 2023 Lotto-Destiny, zo meldt de Belgische krant HLN. Het Belgische cloudtelecombedrijf vervangt Soudal als sponsor van de wielerploeg Lotto. Soudal trekt per 2023 naar de Quick Step-ploeg van Patrick Lefevere en zal daar tot in ieder geval het einde van 2027 blijven.

Vorig jaar raakte bekend dat Soudal zou stoppen als sponsor van de Belgische wielerploeg. Soudal was negen jaar lang op de truitjes van de Lotto-ploeg te zien. De Lotto-ploeg voerde reeds gesprekken met Deceuninck en Premier Tech, maar deze gesprekken liepen op niets uit.

Met Destiny heeft John Lelangue, CEO van Lotto Soudal, dan toch een vervanger voor Soudal gevonden. Het Belgische cloudtelecombedrijf werd in 2015 Beloftevolle Onderneming van het Jaar en is inmiddels het grootste cloudtelecombedrijf van Europa.

De CEO van Destiny, Samuel De Wever, ontkende woensdag dat het naamsponsor van de Lotto-ploeg wordt, maar volgens HLN bevestigen verschillende bronnen echter dat dit wel het geval is. Donderdagmiddag is er een persconferentie belegd.

Update - 24 februari 2022 (15.00 uur):  

Lotto Soudal en Destiny hebben hun samenwerking officieel bekend gemaakt. De twee partijen organiseerden donderdagmiddag een persconferentie, waarin de nieuwe titelsponsor werd aangekondigd. Lotto Soudal zal vanaf 2023 Lotto-Dstny gaan heten en de overeenkomst duurt tot in ieder geval 2024.

'Dstny' is de merknaam van bedrijf Destiny, waar zo'n tien bedrijven onder vallen. Om de naamsbekendheid in Europa te vergroten, stapt het bedrijf nu in het wielrennen. CEO Daan De Wever is trots op de samenwerking met Lotto. 'We hopen om het team vanuit onze vergelijkbare startpositie als ‘challenger’ te kunnen inspireren om strategisch-creatief en ‘out of the box’ te denken en te handelen. Ik ben ervan overtuigd dat we door onze krachten te bundelen, allebei een volgende stap kunnen zetten in onze ontwikkeling. We geloven dat dit sponsorschap het merk Dstny nog sterker op de Europese kaart zal zetten en onze naamsbekendheid in onze huidige én toekomstige markten in Europa zal vergroten.'

Toch is dat niet het enige doel van deze samenwerking. 'We geloven net als de wielerploeg in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match. Daarnaast is de wielersport ook in de zakelijke wereld onder beslissingsnemers en CEO’s heel populair, waardoor het ons netwerking- en hospitality-opportuniteiten geeft om nog sneller te groeien.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws