December has arrived, en dat betekent dat de ploegen op trainingskamp gaan en de wielerboel langzaam aan een nieuwe bladzijde gaat beginnen: 2025! Daar horen ook nieuwe tenues bij, die we in dit overzicht bijhouden.
Wielertenues 2025: deze WorldTour-ploegen hebben hun shirtje present
Picnic PostNL
Geen dsm-firmenich PostNL meer komend jaar, maar Picnic PostNL. De online supermarkt vult de plek van eerste titelsponsor in en daar hoort uiteraard een nieuw pakje bij. De gekende verticale strepen zijn gebleven, maar voor het overige wordt paars de hoofdkleur bij de Nederlandse ploeg.
Decathlon-AG2R La Mondiale
Met het tenue van Decathlon-AG2R la Mondiale hebben alle Franse WorldTour-ploegen hun shirt gepresenteerd voor het nieuwe seizoen. De Franse formatie doet, in tegenstelling tot Groupama-FDJ, wel wat nieuws, zij het subtiel: de kleuren blijven nagenoeg hetzelfde, maar in plaats van de mengelmoes van verschillende tinten blauw is gekozen voor een strakke, donkerblauwe kleur op het torso. Eén arm is lichtblauw, de ander een nog lichtere, meer blauwgroene kleur.
Groupama-FDJ
Een dag na de reveal van het tenue van FDJ-SUEZ komt de mannenploeg nu ook met het design van de outfits. Waar de dames nog hier en daar wat wijzigingen hadden, is het bij de heren wel heel erg hetzelfde gebleven. Het logo van Groupama op de borst en arm heeft een update gekregen, maar daarmee is het ook wel klaar.
Bahrain-Victorious
Zoek de verschillen! Bij Bahrain-Victorious had men duidelijk geen zin om het tenue te renoveren. Met ogenschijnlijk hetzelfde shirt als vorig jaar zal de ploeg het nieuwe seizoen inrollen. Het is duidelijk dat de prioriteit van de formatie niet lag bij het vernieuwen van de teamkleuren. Maar goed ook, want dan kunnen ze de focus leggen op het verbeteren van prestaties, wat broodnodig is na een karig seizoen...
FDJ-Suez
Demi Vollering showde op de presentatie zaterdagavond ook het nieuwe tenue van haar Franse ploeg, naast de plannen voor 2025. De Franse formatie zette uiteraard de nieuwe kopvrouw Demi Vollering in het zonnetje, die deze winter overkwam van SD Worx-Protime.
Aan het shirt zelf zijn een paar subtiele wijzigingen doorgevoerd. Waar het rood eerder nog doorliep tot bovenaan, bevindt het zich nu voornamelijk aan de onderkant van het shirt en op de mouw. Daarnaast komt het rood niet ergens anders meer terug in het ontwerp, waardoor het een blauwere uitstraling heeft gekregen.
Lidl-Trek
Met de komst van Lidl als sponsor zijn de basiskleuren van de Amerikaanse ploeg rood, blauw en geel. Ook in 2025 blijven deze kleuren behouden, maar dan in een vernieuwd design. Waar het shirt in 2024 voornamelijk blauw was, met gele armen en een rode band, krijgt rood in 2025 een veel prominentere rol. Geel blijft aanwezig, maar beperkt zich tot één arm.
Cofidis
We kennen Cofidis natuurlijk als een van de oudste ploegen in het peloton, al sinds de jaren '90 rijden ze mee. Af en toe zagen we een kleine blauwtint in het tenue, maar toch vooral waren rood en wit de vertrouwde kleuren voor de Fransen. Daar komt nu toch wel verandering in: geel doet zijn intrede. En moet gezegd, dat staat best! Een kleine boost voor puntenpakker Ion Izagirre wellicht?
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties