Het mag nog best eens gezegd worden: 2024 was niet het jaar van Visma | Lease a Bike. Het leek voorafgaand zo sterk in elkaar te steken. Een nieuw meesterplan voor Tourwinst, een uitgekiende weg voor Wout van Aert richting Monumenten en Giro en een nog weer sterkere groep in de breedte, die meer dan ooit zou moeten oogsten. Het viel behoorlijk tegen, of valt dat toch wel mee?
In het voorjaar kampten zo'n beetje alle grote kanonnen van de ploeg met pech en valpartijen. Soms stonden deze een mooi resultaat in de weg, soms waren deze dermate ernstig dat ze een brute aanpassing in de jaarplanning vergden. Desondanks wist Visma | Lease a Bike toch nog op de derde plaats te eindigen wat betreft het aantal overwinningen. Kun je dan spreken van een slecht jaar?
Lees verder onder de foto
'Als Roglic vertrekt en Vingegaard en Van Aert zwaar crashen...'
In Themove ging Johan Bruyneel in op die cijfers. 'Als je in acht neemt dat Primoz Roglic is vertrokken en Jonas Vingegaard en Wout van Aert vaker zwaar zijn gecrasht, dan zijn die cijfers niet zo slecht. Ze waren echt de referentie voor de andere topploegen, en sowieso ingehaald door UAE Team Emirates en misschien binnenkort ook wel door Lidl-Trek', opent de Belg.
Spencer Martin vult hem aan en wijst naar de Vuelta. Die grote ronde verwijst pijnlijk naar de passages van Bruyneel. 'Ze wisten van tevoren dat Sepp Kuss niet die grote ronde ging winnen. Maar, ze hadden gewoon geen andere optie.' Van Aert won weliswaar drie ritten, maar in het klassement speelden de geelhemden nooit een rol. 'Al die problemen werden verhuld, omdat ze vroeger ook nog Roglic hadden. En misschien krijgt UAE daar ook wel mee te maken. Hoe lang wil Juan Ayuso nog in die rol rijden bij die ploeg?'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties